Mamy zaszczyt zaprezentować nowość na rynku motoryzacyjnym – klocki BRECK Electro, dedykowane do pojazdów elektrycznych. Od kilku miesięcy w siedzibie Lumag prowadzimy projekt związany z wykorzystywaniem klocków hamulcowych w pojazdach elektrycznych.
Specjaliści z Działu Badań i Rozwoju wciąż prowadzą testy nad nowym materiałem ciernym LU 651, który w swoim składzie nie zawiera miedzi, co czyni go materiałem przyjaznym dla środowiska naturalnego.
BRECK Electro to produkty, które w swojej zawartości nie posiadają stali, a jednocześnie charakteryzują się wysoką odpornością na korozję. Materiał cierny LU 651 cechuje się dobrą charakterystyką wibroakustyczną i niskim zużyciem. Dzięki temu możliwe jest zachowanie niskiego poziomu zużycia klocków i tarcz hamulcowych w trakcie eksploatacji.
Wykorzystywanie silnika elektrycznego do spowolnienia pojazdu sprawia, że używanie hamulców jest rzadsze. Warto wiedzieć, że niższa eksploatacja materiału ciernego może doprowadzić do powstania na powierzchni klocków tlenków, co zmienia charakterystykę tarcia. Przygotowaliśmy klocki hamulcowe do rzadszej eksploatacji, przy minimalizacji ryzyka przedwczesnej awarii układu.
Pojazdy elektryczne około 90% codziennego hamowania zawdzięczają w pełni wykorzystywaniu silnika elektrycznego. BRECK Electro sprawdzą się w sytuacjach ekstremalnych, takich jak hamowanie z maksymalnej prędkości w pełni załadowanym pojazdem.
W tym momencie uruchomieniu podlega wydajny, hydrauliczny układ hamulcowy. Z podobną sytuacją mogą spotkać się kierowcy samochodów elektrycznych podczas długotrwałego zjazdu górskiego. Testy i badania materiału LU 651 oraz klocków BRECK Electro będą prowadzone do końca 2022 roku.